Jubileumtocht 6 september

Deze dagtrip was om twee redenen bijzonder. Ten eerste omdat het een jubileumdagtrip was en, ten tweede vanwege de luxe vertrektijd. Dat kwam omdat de afstanden niet ver waren deze dag.

We vertrokken met zeven auto's en 27 mensen om 9,45 uur naar Terschuur. De bedoeling was 28, maar Hennie moest wegens gezondheidsproblemen verstek laten gaan. Gelukkig duurden de problemen niet lang. Henk moest die dag dus het klusje alleen klaren, hetgeen hem uitstekend af ging.
In De Tuin van Schelven werden we door een uiterst vriendelijke gastvrouw met koffie en zelfgebakken koek ontvangen. Dat zelf bakken hoorde er bij vond ze. Ze vertelde uitgebreid over het ontstaan van de boerderijtuin, zo'n twintig jaar geleden. Het zijn pensionado's ,die al hun tijd en pensioen in de tuin stoppen. De laatste grote klus was een grote treurwilg die getopt moest worden omdat hij dreigde te scheuren. Daar moest een hoogwerker aan te pas komen. Het resultaat was fantastisch, maar de kosten zullen niet gering zijn geweest. Een groot gazon werd omzoomd door een grote vijver en diverse kamers met planten in kleuren, die wij niet kenden.
Hierna togen we naar Achterveld, waar we in restaurant De Hessenkar een heerlijke uitgebreide warme lunch en een paar drankjes voorgeschoteld kregen, een jubileum waardig. Het weer was zo voortreffelijk, dat we heerlijk op het groene terras konden zitten. De stemming was opperbest.

Na de lunch vertrokken we naar Landgoed De Treek in Leusden. Niet om wolven te spotten, maar om de tuin van Marieke Nolsen te bezoeken. Zij was afgelopen winter al eens bij ons op een verenigingsavond geweest, dus de verwachtingen waren hoog gespannen. In een romantisch stukje overdekte tuin werden we verwelkomd met een kop thee of koffie, met alweer cake.Marieke vertelde uitgebreid over haar tuin en de workshops die ze geeft. Daarna werden we los gelaten om alles te bewonderen. Het was een tuin met prachtig aangelegde kamers en een pluktuin.
De pluktuin gebruikt ze uitsluitend voor haar workshops en bestellingen. Haar man maakte van z.g. waardeloos materiaal een kasje en nog wat andere bouwwerkjes. Je vraagt je af, waar mensen de tijd vandaan halen om alles zo keurig bij te houden, want dit was ook weer een zeer bewerkelijke tuin.

Zoals altijd gingen wij moe, maar voldaan huiswaarts. Het was een trip jubileumwaardig. De gezelligheid was zoals altijd de hele dag aanwezig. Iedereen kletste met iedereen.
Ik kan alleen maar hopen, dat Henk en Hennie deze trips nog lang mogen organiseren, want ze doen er veel mensen heel veel plezier mee.

Dank jullie wel!!!
Carla Meiling