NK Bloemschikken amateurs

Vrijdag 28 september werden voor de 44e keer de NKB voor Amateurs gehouden in Leeuwarden.
Onze vereniging was vertegenwoordigd door 9 dames verdeeld in verschillende categorieën. In de B-klasse (beginners) deden Netty Bos en Henka Spriensma mee. In de A-klasse Ria Kikkert en Tonny van Northausen. In de Select-A klasse, Annette Redschaad, Gea van Pijkeren en Corine van Middelkoop. Frouwkje Jonker deed mee in de Ere-klasse en Jolijn van Rooijen sloot de rij bij de semi-profs. Fantastisch, dat wij met zoveel enthousiaste mensen aan deze wedstrijden hebben meegedaan.

Het is een lange en intensieve dag. Om 06.00 uur vertrokken wij vanuit Ermelo met een busje en 2 particuliere auto?s. Jan van Rooyen was, net als vorige jaren, één van onze chauffeurs. Na de wedstrijd en de lunch konden wij genieten van een bloemschikdemonstratie gegeven door Frits Hogers. Hieruit konden wij weer nieuwe inspiratie opdoen voor onze eigen schikkingen.

Na de bespreking van enkele wedstrijdstukken, door middel van beelden en gesproken woord, kon de prijsuitreiking beginnen. Het spannendste moment van de hele dag. Het is en blijft een jurybeoordeling, die bij ons vaak tot gesprekken leidt. Wij mochten Frouwkje feliciteren met haar 2e plaats bij de Ere-klasse. De andere dames zijn niet in de prijzen gevallen maar hun prestaties mochten gezien worden.

Wij danken Co Amesz voor zijn ondersteuning bij het komen tot een mooie schikking waarvoor iedere klasse een andere opdracht had. Dit jaar stonden de kijkdagen in het teken van S.O.S. Kinderdorpen. Als u zaterdag of zondag naar de kijkdagen bent geweest, dan heeft u de gelegenheid gehad een boeketje te kopen waarvan de opbrengst dit jaar naar S.O.S. Kinderdorpen ging.

Wij hopen volgend jaar weer deel te nemen aan de NKB. Voor de oud deelnemers is dat een telkens terugkerende ontmoeting met schik(kers)sters uit het hele land en voor u, die voor de eerste keer mee gaat doen, een erg leuke en gezellige dag.

Marja Keus, cursuscommissie