Enkele woonzorgcentra in Ermelo en Putten ontvingen afgelopen woensdag 18 november 2009 een prachtig bloemstuk, dat de avond ervoor gemaakt was door een groep topbloemschikkers ter gelegenheid van het 45-jarige jubileum van Groei & Bloei afdeling Ermelo  - Putten.

Het thema van de jubileumavond was een Groei & Bloeirijk diner. De bloemschikkers uit de masterclass van de vereniging maakten onder leiding van meesterbinder Co Amesz met allerlei groene materialen en andere ingrediënten schitterende bloemrijke gerechten.

Zo ontstonden Amuses (gemaakt van kleine bloemen, takjes en besjes), een oranje getinte Potage Pompoen, een schitterend rood-roze creatie Vin des Fleurs Rose. Het hoofdgerecht kreeg als titel mee Cuisine Hiver, er waren appels, rode kool en callicarpabesjes in verwerkt. Het nagerecht Coupe Fleur Dame Blanche was in wit en bruin en niet van echt te onderscheiden. In het Café Complet waren naast witte rozen ook koffiebonen verwerkt. In het midden van de tafel stond een Piece de Milieu. Tijdens de avond in De Dialoog in Ermelo werden enkele van de bloemrijke gerechten verloot onder de circa 180 bezoekers.
De jubileumbloemstukken werden bezorgd bij de woonzorgcentra De Dillenburg, De IJsvogel, Henriette van Heemstrahuis en het Hospice in Ermelo. In Putten ontving De Schauw een bloemstuk.

Op deze manier wil de vereniging G & B Ermelo – Putten deze groep bewoners betrekken bij het 45-jarig jubileum en hun dag een beetje opfleuren. De vereniging kijkt terug op een zeer geslaagde jubileumavond.