Korte terugblik 2019

Wij zijn alweer aan het einde van het jaar 2019 aanbeland en we kunnen terugkijken op een jaar, waarin we ondanks het gemis van een voorzitter, toch ons hoofd boven water hebben kunnen houden.
De verenigingsavonden waren door de bank genomen gezellige avonden met nieuwe wetenswaardigheden en de slotavond met onze Masterclass bloemschikkers is een prachtige slotavond geworden.

We staan inmiddels op de vooravond van het nieuwe jaar, waarvan nu al bekend is, dat er dingen tijdelijk zullen worden aangepast. De grootste aanpassing is het feit, dat De Dialoog, sinds zeer lange tijd onze vaste stek, in 2020 veranderingen zal ondergaan, die zeker een jaar zullen duren. Over de gevolgen hiervan voor onze vereniging zal tijdens de jaarvergadering in maart verder uitsluitsel worden gegeven.

Fijne prettige feestdagen
Namens het bestuur willen wij u een fijne prettige dagen toewensen in de laatste feestweek van dit jaar en u voor 2020 de allerbeste wensen toewensen.

Het bestuur van Groei & Bloei afdeling Ermelo-Putten

O denneboom

Bekijk de prachtige foto impressie van de demonstratie van de masterclass van leden van onze eigen afdeling.

Tuinenreizen

Verenigingsavond 21 januari 2020
Presentatie Henk van Emaus, excursiecommissie

Een avond vol met beelden van gemaakte en nog te maken tuinenreizen.
Een terugblik op de Tuinenreis naar Südbaden en de Elzas.
Vooruitblik op de te maken tuinenreis naar Schotland van 14 t/m 20 juni 2020.

Van de excursiecommissie

Beste mensen,
Ook aankomend jaar willen we een bijzonder reis maken, dit keer naar Schotland. We gaan met een Nederlandse touringcar op de nachtboot van IJmuiden naar New Castle v.v. en bezoeken acht tuinen, een kwekerij, een stadje en een natuurgebied. We verblijven in één hotel. Wilt u meer weten van deze bijzondere reis? Kom dan 21 januari naar de Dialoog, bekijk onze website of het artikel in deze nieuwsbrief.

Hennie en Henk van Emaus wensen jullie allen fijne feestdagen toe.

Foto: Deelnemers van de reis naar Südbaden en de Eifel.

7-daagse tuinreis naar Schotland

Van zondag 14 t/m zaterdag 20 juni 2020
(programma en tijden onder voorbehoud)

Aanmelden via het aanmeldingsformulier aan de excursiecommissie. Raadpleeg voor verdere informatie de excusiecommissie Henk en Hennie Emaus.
Telefoon 0341-420541, E-mailadres: henkvanemaus@solcon.

Hotel:
De eerste en laatste nacht brengt u door in een hut aan boord van één van de schepen van de DFDS Ferries. De overige 4 nachten verblijft u in het MacDonald Cardrona****, Peebles, EH45
8NE, Schotland, United Kingdom. Tel: +44(0)8448799024.
Programma:
Begeleiding gedurende de reis door een ervaren reisleider van Garden Tours.
Het volledige programma vindt u op onze website bij Tuinreis Schotland en in de meegestuurde bijlage van deze Nieuwsbrief.

De komende verenigingsavonden

21 januari 2020 Tuinenreizen
Presentatie Henk van Emaus, excursiecommissie
Een avond vol met beelden van gemaakte en nog te maken tuinenreizen. Een terugblik op de Tuinenreis naar Südbaden en de Elzas. Vooruitblik op de te maken tuinenreis naar Schotland.
18 februari 2020 Beleving van kleur in de tuin
Presentatie Martje van den Bosch (Tuinen in Demen)
17 maart 2020

Tulpen uit Amsterdam?
Presentatie Sophie Oosterwijk

21 april 2020

Landschappen en vogels in en rond Arnhem
Presentatie Koos Dansen

Bloemschikken, instromen kan altijd

De bloemschiksters van onze vereniging hebben alweer een aantal lessen achter de rug. Maryke van der Mast. één van de cursisten, stuurt regelmatig foto's van de meest prachtige creaties. Bekijk de foto's op onze website bij Bloemschikken of de foto's van 2019

Hangende herfst mèt verrassingsopdracht

Het ONKB (Oost Nederlands Kampioenschap Bloemschikken) voor amateurs
Verslag van Ria Kikkert

Voor de tweede keer was er een regionale wedstrijd bloemschikken i.p.v. een nationale wedstrijd. Deze keer was het in het dorpshuis van Eefde op 26 oktober.
Er waren rond de 40 deelnemers, waarvan er drie deelnemers van onze afdeling mee deden t.w. Henna Huisman, Gea van Pijkeren en Ria Kikkert. Alle drie in dezelfde categorie nl. Goud. De opdracht die we thuis mochten voorbereiden had het thema: Hangende herfst. Mooi is het te zien hoe iedereen dat weer anders invult.

Ter plekke kregen we de zgn. verrassingsopdracht. We moesten een handgebonden boeket maken in een frame. Het boeket moest je in één keer weer uit de vaas kunnen halen. We kregen mooi materiaal, maar iedereen zat behoorlijk te vechten met het frame. Maar de resultaten waren dan ook weer zeer verschillend. Alle drie hebben we met veel plezier mee gedaan, maar we vielen niet in de prijzen deze keer. We hebben een leuke dag gehad met elkaar. Zoals gewoonlijk hebben we deze dag met onze begeleiders afgesloten met een etentje.

We zien al weer uit naar het volgend jaar waarin de wedstrijd op dezelfde locatie zal worden gehouden.

55 jaar actief!

Kerstworkshop 2010 Putten

Mussenvilla

AANBIEDING

Leden van Groei & Bloei afdeling Ermelo-Putten kunnen via de afdeling de mussenvilla als bouwpakket bestellen met flinke korting. De mussenvilla kost voor leden € 25,00. De adviesprijs van de fabrikant ligt hoger, op € 32,50.

Geef voor vrijdag 20 december op aan secretaris Johan de Vroom, of u gebuik maakt van deze aanbieding.
De mussenvilla wordt in Ermelo en Putten thuis bezorgd.
Johan de Vroom, telefoon 0341- 357626, e-mail info@ermelo-putten.groei.nl

Bezoek onze website