nIEUWSBRIEF extra

Verenigingsavond 17 november verzet

Veranderde datum

Door de nieuwe corona maatregelen besloot de Immanuelkerk tot 19 november alle activiteiten af te gelasten. Daar viel ook onze verenigingsavond van 17 november onder. In goed overleg met de spreker en de Immanuelkerk is besloten de avond te verplaatsen naar dinsdag 24 november in de veronderstelling dat we op 19 november weer terugkeren naar de eerdere maatregelen.

Mensen die zich al hadden aangemeld voor 17 november krijgen persoonlijk bericht via de mail. Voor het overige blijven de aanmeldprocedure en de coronamaatregelen ongewijzigd.
Voor aanmelden kijk bij Contact op de website www.ermelo-putten.groei.nl

Graag tot 24 november.

Exotische planten voor binnen en buiten

Presentatie van Gert Hoogenstrijd

Aan de hand van een reisverhaal op zoek naar de vleesetende orchidee in de Amazone wordt u door Gert Hoogenstrijd meegenomen in de wereld van de exotische planten. Bij zijn laatst gemaakt expeditie in de Amazone was hij op zoek naar een bijzondere onontdekte vleesetende plant, de Aracamuni orchidee. Tijdens de presentatie kunt u verschillende soorten exotische planten zien en worden vele exoten besproken. Ook is er aandacht voor de verzorging. Van orchidee, naar mierenplant, van varen tot gember, van penisplant naar mini palm. Laat u verrassen door de vele soorten planten met bijzondere kleuren, vormen en geuren

Gert Hoogenstrijd ziet vleesetende planten als zijn hobby en passie. Hij werd geboren in 1967 in Ilpendam in Nederland. Al op jonge leeftijd ging hij met zijn vader de natuur in op zoek naar schildpadden en salamanders. Zo bleek al snel zijn passie voor dieren en planten en het maken van expedities in de natuur. Hij is milieukundig ingenieur en heeft een doctoraal in de biologie. In en buiten die hoedanigheid heeft hij veel gereisd en op verschillende plaatsen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika gewerkt en gewoond. Dat bood hem de gelegenheid om in zijn vrije tijd langs ongebaande paden te zoeken naar nieuwe vleesetende planten. In zijn jongere jaren heeft hij vele bergen in Brazilië, Venezuela, India, Indonesiëen Nepal beklommen op zoek naar exotische planten.
Vanuit zijn grote passie voor natuur heeft hij 10 jaar geleden Araflora.com opgericht, een exotische plantenbedrijf dat vele speciale planten verkoopt en kweekt.

Araflora.com