Oktober 2019

In deze Nieuwsbrief:

► Op 15 oktober gaat Frank van der Graaf op de tweede verenigingsavond van dit seizoen vertellen hoe je besdragende planten kunt toepassen in je tuin.

► Toch nog zin gekregen in een cursus bloemschikken? U kunt nog meedoen! Vraag inlichtingen aan Jos Beek. Kijk hiervoor op Bloemschikken 2019-2020.

► Het ONK Bloemschikken bezoeken? Ook daar is informatie over te vinden in deze Nieuwsbrief.

► Over bloemschikken gesproken...... Onze eigen top bloemschiksters geven weer een feeestelijke demonstratie op de verenigingsavond van 19 november. Komt dat zien!

► De afdeling Ermelo-Putten bestaat dit jaar 55 jaar. Bekijk de oude foto's.

► Welzijn Ermelo zoekt Tuinvrijwilligers.

► De Tuinenreis voor 2020 staat alweer in de steigers. Lees het laatste bericht van deze Nieuwsbrief!

► In september is onze website geheel vernieuwd. Ook de Nieuwsbrief ziet er anders uit. Kijk eens op www.ermelo-putten.groei.nl

Welkom

Wij heten de volgende nieuwe leden van harte welkom:
De heer R. Battum, Ermelo
Mevrouw G. Groenhof, Putten
Mevrouw M.B. Hooijer, Putten
Mevrouw G.M. Peek-van der Weijden, Ermelo.

Voorzitter gevraagd!

Bijna een halfjaar geleden zijn er twee nieuwe leden bij ons bestuur gekomen. Die zijn inmiddels aan elkaar gewend en op elkaar ingespeeld. Wat er echter ontbreekt is een voorzitter, iemand die met ons mee denkt over wat er de komende maand moet gebeuren maar ook de komende jaren en daar samen invulling aan gaat geven. Een enthousiast iemand die met verve de “voorzittershamer” gaat hanteren tijdens de bestuursvergaderingen en de ledenavonden.
Mocht u, binnen uw familie of vriendenkring iemand kennen, die deze bestuurlijke taak op zich zou kunnen en willen nemen, geef dit dan aan ons door of laat die persoon contact opnemen met onze secretaris Johan de Vroom.
Dit kan via e-mail: info@ermelo-putten.groei.nl of via tel.nr.: 06 - 19999103. Namens de huidige bestuursleden hartelijk dank voor uw reacties!

Besdragende planten

door Frank van der Graaf
Verenigingsavond dinsdag 15 oktober
Aanvang 20.00 uur in de Dialoog bij het gemeentehuis in Ermelo

Tijdens de avond zullen planten met bessen als voorbeeldmateriaal aanwezig zijn evenals takken met bessen. De eerste kunnen na afloop worden gekocht en de tweede kunnen worden meegenomen.

Er zijn maar weinig mensen die speciaal voor de bessen een beplantingsplan maken. Meestal ligt de nadruk op de bloemen die voor de kleur in de tuin moeten gaan zorgen. Als er dan daarna per ongeluk ook nog bessen aan de plant komen is dat mooi meegenomen. Maar waarom zouden we onze plantenkeuze niet laten bepalen door de bessen? Bessen in uw tuin zijn kleurrijk, decoratief en een bron van voedsel voor de vogels. Uw tuin wordt kleurrijker door de bessen en levendiger door de vogels die er op af komen.
Voor meer informatie kijk op onze website bij Besdragende planten.

Bloemschikken op hoog niveau

Verenigingsavond dinsdag 19 november
Graag maken wij u attent op deze wel heel spectaculaire verenigingsavond.
Deze zal weer in haar geheel gewijd zijn aan bloemschikken door meesterbloemschikkers.
Wij verwachten weer een bijzondere avond, waarbij het bloemschikken weer een dimensie hoger wordt uitgevoerd.
Ongetwijfeld herinnert u zich de indrukwekkende demonstratie Let It Snow die onze eigen bloemschiksters vorig jaar gaven in De Diaoog.
Nadere informatie zal worden vermeld in de eerstkomende Nieuwsbrief.

Onze afdeling 55 jaar actief

Wist u dat de adeling Ermelo-Putten van Groei & Bloei dit jaar 55 jaar bestaat?
Hier zomaar wat oude foto's en krantenknipsels.
Helaas zijn de meeste oude berichten niet goed genoeg te lezen om hier te publiceren.
Foto's: Prijsuitreiking truinkeuringen 1987 en plantruildag 13 oktober 2007.

Kampioenschap Bloemschikken

Het ONK (Oost-Nederlands Kampioenschap) Bloemschikken zal dit jaar, in samenwerking met afdeling Zutphen e.o., op 26 oktober 2019 gehouden worden in het Het Hart Eefde, te Eefde (bij Zutphen). Eefde ligt in het midden van de drie regio’s Midden-Nederland, Gelderland-Zuid en Oost-Nederland.
Ook op 26 oktober zullen de werkstukken kunnen worden bezichtigd.
Het thema voor 2019 is Hollandse Herfst. Het organisatieteam bestaat dit jaar uit: Gerrit Wagelaar, Birgit Davids, Betsie Grondman, Anneke van der Veen en Jeannette Vos.
Kijk op onze website en klik op ONK

Tuinvrijwilligers gezocht

Welzijn Ermelo is nog steeds op zoek naar nieuwe tuinvrijwilligers.
De groep is te klein, we kunnen nog wel wat handen gebruiken.
Het telefoonnummer is 0341-551678.
U kunt ook Geke Middelkamp bellen over meer inlichtingen: 0341-564742 of 06-22614858.

Tuinenreis 2020

­De ecxursiecomissie meldt, dat er druk wordt gewerkt aan de tuinenreis voor volgend jaar.
De bestemming is Schotland!
Organisatoren Henk en Hennie van Emaus vragen met klem om de data 14 juni t/m 20 juni 2020 vrij te houden in de agenda.

Verdere informatie volgt! Houdt daarvoor de website in de gaten en natuurlijk vermelden we het in de volgende Nieuwsbrief

Klik naar onze website voor meer informatie

Groei & Bloei afdeling Ermelo-Putten