Augustus 2021

In deze Nieuwsbrief ondermeer:

• Aankondiging van de eerste verenigingsavond van het nieuwe seizoen.
  • De eerste dagexcursie, die weer mogelijk lijkt te worden! Lees de informatie en meld u aan!
  • De laatste Open Tuinendag van dit jaar!

V.l.n.r. De Pegasushof, Het Zwaluwhuis, De Stekkentuin

Dagtocht Poldertuinen

donderdag 26 augustus a.s.

Op donderdag 26 augustus willen we een excursie maken in de Noordoostpolder. Dit keer niet met een touringcar maar met eigen vervoer. We bezoeken 3 tuinen. Ontvangst in de eerste tuin is met koffie en gebak, in de tweede tuin krijgt u een lunch met soep en in de laatste tuin na de rondleiding een drankje met hapjes.

We bezoeken:
Het Zwaluwhuis Zwijnsweg 31 te Ens: We worden daar om 10.00 uur ontvangen met koffie en gebak.
Het Zwaluwhuis - Bezoekmijntuin
De Pegasushof Klutenweg 5 Bant: Om 12.30 uur worden we ontvangen voor lunch met soep etc. met daarna een rondleiding.
www.pegasushof.nl
De Stekkentuin Noordermiddenweg 13 Espel: Tussen 14.30-15.00 uur krijgen we een rondleiding met daarna een drankje (sapje of een wijntje) met hapjes.
www.destekkentuin.nl
De afstand tussen 1e tuin en 2e tuin is een klein half uurtje. De 2e en 3e tuin liggen dicht bij elkaar

Heeft u belangstelling?

We vertrekken op donderdag 26 augustus om 9.00 uur, vanaf parkeerplaats Dirk Staalweg hoek Struikakkers te Ermelo. We hopen om 18.00 uur weer bij het vertrekpunt terug te zijn.
Omdat we met eigen vervoer gaan, willen we het volgende afspreken:
- de kosten bedragen incl. vervoer, entrees, koffie, gebak, lunch, hapjes en drankjes € 45,-. Niet leden betalen € 50,-
- als u met de auto wilt rijden, dit vermelden bij betaling en aangeven of u anderen mee wilt nemen (een mondkapje is verplicht)
- in de kosten is voor iedereen een bedrag van € 12,50 berekend (inclusief chauffeur), na de excursie krijgt u het aantal personen die in uw auto mee zijn van ons terug

Opgave:
- voor 19 augustus
- telefonisch 0341-420541, per e-mail hvanemaus@solcon.nl
- na contact met ons kunt u het bedrag overmaken op bankrekening NL75RABO 0317 7273 46, KMTP Ermelo.
  Vermelden: NOP, auto ja/nee,  extra meerijders ja/nee.

Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op. Henk en Hennie van Emaus, excursiecommissie
Leuvenumseweg 71, 3847 LA Harderwijk
Tel. 0341 420541
Email hvanemaus@solcon.nl

Kent u tuinliefhebbers, die ook mee willen en deze mail niet ontvangen. Wilt u deze dagtocht aan hen doorgeven?

Een tuin voor het nieuwe klimaat

Vooraankondiging van de Verenigingsavond van 21 september

Een presentatie van Margareth Hop,
expert functionele beplanting.

Het weer heeft ons de afgelopen jaren een paar onaangename verrassingen bezorgd: plensbuien, hittegolven, 10 weken lang geen drup regen. En volgens het KNMI zal dat de komende jaren nog wel vaker gebeuren. Hoe kun je je tuin hierop voorbereiden? Margareth Hop doet al jarenlang onderzoek aan functionele beplanting. Ze vertelt in haar presentatie hoe je tuinen klimaatbestendig kunt maken, en welke planten weinig last hebben van droogte en wateroverlast. Een verhaal met veel praktische tips en leuke voorbeelden over omgaan met water en hitte.

3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2021

Nog eenmaal!
8 verrassende tuinen elk seizoen anders.

Zaterdag 18 september
van 10.00 uur tot 16.00 uur

Met maar liefst acht tuinen vindt dit jaar nog eenmaal de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen plaats. Alle informatie is te vinden op de website van de acht enthousiaste tuinliefhebbers. Klik: Website 3 Seizoenen Open Dagen

Bezoek onze website