Mei 2020

In deze Nieuwsbrief

► Stuur uw verhaal of foto! Nu we er zelf niet of nauwelijks op uit kunnen, kunt u ons laten genieten van uw belevenissen in uw eigen tuin of elders.
► Aankondiging en uitnodiging voor onze Algemene Ledenvergadering op 15 september op een nieuwe locatie.
► De Tuinreis naar Schotland gaat helaas niet door dit jaar. Volgend jaar een nieuwe kans!
► Het allerlaatste nieuws over de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen. De voorjaarseditie is niet doorgegaan, maar er blijven nog twee prachtige seizoenen over.
► 10 tuinen in Engeland voor u uitgezocht door Garden Tours.
► Exclusieve foto's van Koos Dansen.

Een hartelijk welkom bij de afdeling Ermelo-Putten van Groei & Bloei voor de nieuwe leden mevrouw A.J. Salmon uit Ermelo en mevrouw M. van de Ruitenbeek eveneens uit Ermelo.

Stuur uw verhaal of foto

Beste mensen,

U hoort of ziet weinig van ons anders dan de Nieuwsbrief, en wij zien en spreken elkaar ook niet of nauwelijks. Dat is jammer want nu kunnen we elkaar geen tuintips meer geven, stekjes uitwissen, leerzame excursies meemaken enz. Wat we wel kunnen doen is via de Nieuwsbrief, website en Facebook met elkaar communiceren. Om die reden vragen wij u of u ons digitaal een berichtje of foto wil sturen van uw tuin, een mooie plant, struik of boom of heel iets anders. Creatieve ideeën zijn heel welkom.

Stuur uw berichtje of foto naar de secretaris  info@ermelo-putten.groei.nl .
Wij zorgen voor plaatsing op de website, Nieuwsbrief en Facebook.
Met hartelijke groet,
Johan de Vroom, secretaris.

Uitzicht vanaf de paradijselijke tuin van Marlies Schnepper bij Hagen in Duitsland. Gezien tijdens de tuinenreis naar Rheinland und Ruhr met afdeling Ermelo-Putten in 2016.

15 september              Algemene Ledenvergadering

ocatie: Immanuelkerk aan de Stationsstraat 137 in Ermelo.
Agenda en jaarverslag zijn hier te vinden.

Zoals al te verwachten was, gaat vanwege de Coronacrisis onze meerdaagse reis naar Schotland in juni dit jaar niet door.
We hebben veel aanmeldingen voor de 7-daagse reis gehad, een teken dat de reisbestemming in ieder geval goed was.
In overleg met Garden Tours is afgesproken dat we ons huidige programma door willen zetten naar 2021. Zo gauw we hier meer informatie over hebben, zullen we u hier via nieuwsbrief en website op de hoogte stellen.

We wensen u een goede gezondheid toe en hopelijk gaat u volgend jaar met ons mee!
Met vriendelijke groet,

3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2020

Met maar liefst negen tuinen vinden dit jaar voor de tweede keer de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen plaats. De voorjaarseditie van de Open Tuinen Dagen is helaas vervallen door de maatregelen die genomen zijn vanwege de corona-pandemie. Er zijn echter prachtige foto's gemaakt van de tuinen. Bekijk ze op de website van de tuinen bij Galerij 2020.
In de zomer en de herfst heten de tuineigenaren u alsnog van harte welkom. Alle informatie is te vinden op de website van de negen enthousiaste tuinliefhebbers, klik hier 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2020

Flyers met informatie zijn verkrijgbaar bij de VVV's Ermelo en Harderwijk, tuincentra, tuinartikelen zaken en boekhandel Riemer Walinga.

10 mooiste tuinen van Engeland

Hoe kun je uit een aanbod van honderden prachtige tuinen, de tien mooiste tuinen selecteren? Dat is, zoals u begrijpt, niet te doen. Iedere tuin heeft zijn eigen bloemen en planten, zijn eigen geuren en kleuren, zijn eigen sierwaarde en zijn eigen karakter. Bovendien is ieders smaak uniek. Wat de een mooi vindt, vindt een ander minder aantrekkelijk. Over één ding kunnen we het wel eens zijn: De tuinen in Engeland staan bekend als de mooiste van heel de wereld. Garden Tours heeft een selectie gemaakt van hun favoriete bekende en minder bekende tuinen.
Bekijk het via de volgende link: 10 mooiste tuinen van Engeland volgens Garden Tours.

Exclusieve natuurfoto's

Koos Dansen heeft dinsdag 20 april 2021 als nieuwe datum genoteerd voor zijn in april gecancelde presentatie over landschappen in en rond Arnhem.
Dansen vertelt in een mailwisseling met Henk van Emaus naar aanleiding van een vraag over de coronacrisis: "Wij zijn veel buiten, op mooie, rustige plekken met veel vogels in de buurt van Arnhem, zoals gisteren Lingezegen Waterrijk (zie foto’s baardman en blauwborst) en eergisteren boshutje Westerheide (zie foto’s boomklever en appelvink).