Fijne Paasdagen

April 2021

In deze Nieuwsbrief ondermeer:

• Een uitnodiging voor de Algemene Ledenvergadering van 20 april 2021. Het zal een digitale vergadering worden. Onze secretaris Johan de Vroom vertelt er meer over.
  • Foto's en tuinverhalen zijn heel welkom! Geniet van de bloemen in uw tuin en laat ons allemaal ervan genieten! Lees erover in deze Nieuwsbrief hoe dat kan.
  • En kan uw tuin nog best wat plantjes gebruiken? Ga eens kijken bij Paul Hörcher.
  • 24 april is de zaterdag waarop de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen van start gaat. Bekijk de flyer voor de locaties.
  • Bloemschikken niet in het 'echt', dan maar digitaal! Bekijk de video van Ilse Kerkmeijer.
  • Henk van Emaus is weer op de radio met zijn tips voor de tuin. Luister op zaterdag 17 april naar VeluweFM.

Algemene Ledenvergadering 20 april 2021

Uitnodiging Algemene Ledenvergadering 2021

Het bestuur nodigt u van harte uit voor de Algemene Ledenvergadering (ALV) op:

Datum:             Dinsdag  20 april 2021
Aanvang:         19.30 uur
Locatie:            Thuis, via Zoom

1. Opening en welkom door de waarnemend voorzitter.
  2. Verslag van de Algemene Ledenvergadering van 15 sept. 2020.
  3. Jaarverslag 2020.
  4. Financieel verslag 2020 van de penningmeester.
  5. Verslag kascommissie, mevr. J. Vermeij en A. Dam.
  6. Benoeming kascommissie voor 2021 (twee leden).
  7. Begroting 2021.
  8. Sociaal Jaarverslag 2020 (ledenbestand).
  9. Huldiging vanwege 25 jaar lidmaatschap, te weten Mw. M.E. Pauw en Mw. S. Prakken.
  10. Van de bestuurstafel:
    • Wij zoeken een voorzitter en een PR man of vrouw.
    • Corona maatregelen en verwachting 2021.
  11. Presentatie van onze reis naar Ierland in 2019 door Henk en Johan. Dit betreft een groot aantal foto’s met achtergrond muziek en toegelicht door Henk.
  12. Rondvraag
  13. Sluiting

Tijdens de ALV zal er een korte koffie / thee pauze zijn.

Nb. Wij stellen de agenda en bijhorende stukken over het vorig jaar op een andere manier beschikbaar. Enerzijds door de vergaderstukken via een link te publiceren in de nieuwsbrief van april 2021, anderzijds door ze beschikbaar te stellen via onze website.
U vindt ze door te klikken op: ALV 20 april 2021

Het financieel verslag kunt u opvragen bij het secretariaat, info@ermelo-putten.groei.nl  of telefonisch 0341 357626.

Ook voor april is er door de regering nog weinig ruimte geboden om “leuke” dingen te gaan doen. Het is niet anders. Wel mogen we ’s avonds wat langer van onze tuin genieten, a, omdat het langer licht is en b, de avondklok geeft ons een uur extra.

Algemene ledenvergadering 2021
Gezien onze ervaringen in maart en ik hoop ook die van jullie, gaan we de ALV dit jaar ook digitaal houden. Dat houdt in dat wij elkaar hopelijk op 20 april om 19.30 uur digitaal gaan ontmoeten. Als u zich aanmeldt bij info@ermelo-putten.groei.nl ontvangt u een Zoom link en een gebruiksaanwijzing zodat u probleemloos kunt deelnemen.

Het officiële gedeelte zal niet veel tijd in beslag nemen hoewel u natuurlijk wel de gelegenheid krijgt al uw vragen op het bestuur af te vuren.

Voor het tweede deel van de vergadering gaan we terugkijken, digitaal gaan we onze reis naar Ierland uit 2018 weer beleven. Ja, toen mochten we nog op tuinreis. U ziet een presentatie van mooie foto’s, omlijst met een ontspannen achtergrondmuziekje en toegelicht door Henk van Emaus.

Foto’s en tuinverhalen
Wat wij als bestuur erg op prijs zouden stellen is dat u ons tuinfoto’s en tuinverhalen stuurt. Deze gaan wij opnemen in de Nieuwsbrief en op onze website plaatsen.  Helpt u ons? info@ermelo-putten.groei.nl

Stekjesmarkt
Ook voor ons is het voorjaar begonnen, tijd voor een stekjesmarkt bij Dhr. Paul Hörcher in Ermelo. Op onze website kunt u zien welke stekjes hij in de aanbieding heeft. Uit ervaring weet ik, de moeite waard, en een deskundig advies. Klik voor meer informatie op: Stekjes en plantenmarkt.
Graag wel van te voren even bellen, 0341 550326.

Voorjaarsgroet

Toch bloemschikken!

Onze docent bloemschikken Ilse Kerkmeijer heeft een video beschikbaar gesteld, waarop ze een mooie voorjaarscreatie maakt.
Veel plezier met kijken én maken!
Klik op de link hieronder en de video is te bekijken op Youtube.

3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2021

Website 3 Seizoenen Open Dagen

Met maar liefst acht tuinen vinden dit jaar voor de tweede keer de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen plaats. Alle informatie is te vinden op de website van de acht enthousiaste tuinliefhebbers. Klik hierboven. Op onderstaande flyer vindt u de informatie in notedop.

Henk op de radio
Zaterdag 17 april 10.30 uur Veluwe FM

Henk van Emaus deelt regelmatig zijn tuinkennis met de luisteraars van radio VeluweFm. Hij is dan te gast op de zaterdagmorgen in het programma de Stamfafel. De eerstvolgende uitzending waarin Henk zijn tips doorgeeft, is op zaterdagmorgen 20 februari om half 11.
De Stamtafel is een gezellig en informatief programma. De Stamtafel bestaat ondertussen al meer dan 20 jaar en Henk is daar al meer dan 15 jaar te gast. De samenstelling en presentatie is in handen van Trees Verbeek.Het programma wordt elke zaterdag uitgezonden van 10:00 uur tot 12.00 uur op Veluwe FM. Voor meer informatie voor o.a. frequenties VeluweFM