December 2021

door Johan de Vroom

Het is inmiddels eind 2021. Tijd voor een korte terugblik.
Wat hadden we veel plannen voor 2021, excursies, cursussen, een tuinreis en verenigingsavonden zoals de bloemschikdames met hun masterclass, kortom de intentie was er maar…..
Als bestuur hebben we gedaan wat binnen onze mogelijkheden lag maar we werden regelmatig beperkt. Het is niet anders. Maar één ding is zeker, voor 2022 gaan we met frisse moed weer opnieuw beginnen. De plannen zijn er al, nu nog een positief bericht van de Overheid voor wat betreft  corona. Maar daar wachten wij niet alleen op, dat geldt ook voor u allen persoonlijk.
                               Maar voordat 2022 begint willen wij u als bestuur natuurlijk
                                                  heel fijne kerstdagen wensen,
                                een prettige jaarwisseling en gezond en voorspoedig 2022.

Zoals ik al schreef, de plannen voor 2022 zijn er wel. Om te beginnen onze verenigingsavond op 18 januari. Daar gaat Henk van Emaus ons kort iets vertellen over de reis naar Schotland. Dat ziet er mooi uit! Meer over deze reis, de flyer en het aanmeldformulier staan op onze website of kunt u bij Henk opvragen.
Na Henk krijgt Piet Boersma het woord. Hij zal een presentatie geven over Engelse tuinen, maar wel op een bijzondere manier. Hierbij lijkt het alsof je de dia’s echt beleeft en heb je het gevoel alsof je zelf door de tuinen loopt.
Tijdens deze avond zult u merken dat het nog steeds de moeite waard is om door het Engelse landschap te reizen en nieuwe tuinen te bezoeken maar dat wist u eigenlijk al.

Wat ook weer gewoon doorgaat is het radiopraatje op Veluwe FM van Henk en wel op zaterdag 15 januari 2022 om 10.30 uur.  De presentatie van Jan Willem Lagerweij houdt u nog tegoed, deze maakt deel uit van de plannen voor 2022.

Gedurende het eerste halfjaar van 2022 zijn wij voor onze verenigingsavond nog te gast in de bovenzaal van de Immanuelkerk aan de Stationsstraat 137, 3851 ND Ermelo. Na de vakantie kunnen wij mogelijk terug naar de Dialoog maar er zijn nog wel een aantal onduidelijkheden.

Engelse tuinen - alsof je er zelf loopt......

Presentatie door Piet Boersma

Piet Boersma wil op 18 januari a.s. een driedimensionale diaserie over Engelse tuinen vertonen. Hierbij lijkt het alsof je de dia’s echt beleeft en heb je het gevoel alsof je zelf door de tuinen loopt.
De dia’s zijn met 2 camera’s tegelijk gemaakt en kun je vergelijken met onze ogen, want alleen door met twee ogen te kijken ervaar je diepte in je waarneming. Om de beelden van de twee camera’s goed te kunnen zien, oftewel de diepte te ervaren wordt er een polariserende bril uitgereikt. De serie gaat vooral in op kleinere particuliere en minder bekende tuinen, maar ook beelden van Sissinghurst Garden met o.a. de beroemde witte tuin komen langs.
Een voorproefje van de foto’s staat al op onze website. Tijdens deze avond zult u merken dat het nog steeds de moeite waard is om door het Engelse landschap te reizen en nieuwe tuinen te bezoeken.

Met de afdeling Ermelo-Putten en Gardentours naar Schotland

Wij zijn er klaar voor!

Van zondag 12 t/m zaterdag 18 juni 2022

Floors Castle, Carolside, Macplants, Broadwoodside, Kalzie Gardens. En dan Edinburgh Botanic, Hopetoun House, Portmore Gardens, Bass Rock, Sheperd House en tot slot The Alnwick Garden.

Het zegt u nu waarschijnlijk nog niet veel, maar na zaterdag 18 juni zult u honderduit kunnen vertellen over de prachtige Schotse tuinen en het adembenemde landschap. Tenminste........... als u meegaat!
Inschrijven en verdere informatie is te verkrijgen bij Henk van Emaus.
Tijdens de eerste verenigingsavond van 2022 - dinsdag 18 januari - vertelt hij u er alles van. Ook deelt hij dan graag zijn informatiefolders uit.
Een inschrijfformulier én het volledige programma vindt u ook alvast als bijlage bij deze Nieuwsbrief en op onze webiste.