December 2020

Is deze Nieuwsbrief niet goed leesbaar? Klik dan eens op 'bekijk online' , rechts bovenaan.

In deze Nieuwsbrief ondermeer:
► Veel goede wensen voor de komende feestdagen.
► Ook volgend jaar houden we onze verenigingsavonden. Hoe? Dat is nog even afwachten, berichten daarover vindt u in de volgende Nieuwsbrief en op onze website.
► Bij de bloemschikcursussen zijn weer mooie creaties gemaakt. Er werd strak geschikt! Droogbloemen en stillevens waren ook het onderwerp van de cursussen.
► Komende woensdag kunt u een topbloemschikker aan het werk zien online.

Fijne feestdagen......

..... en een heel goed uiteinde!
Volgend jaar hopen we u weer in gezondheid te ontmoeten bij één van onze activiteiten.

Weet u het nog? Vorig jaar november was er een geweldige kerstdemonstratie van onze eigen top-bloemschiksters. Een aantal creaties vindt u hieronder. In ons fotoalbum O dennenboom zijn nog meer foto's te bekijken.

Verenigingsavond 21 januari 2021

Aanvang 20.00 uur in de Immanuelkerk.

Henk van Emaus laat een keur van foto's zien van de tuinreizen die in de afgelopen jaren door de excursiecommissie van onze afdeling zijn georganiseerd.

on-line kerstdemo

Floral designer Jan van Doesburg geeft speciaal voor Groei & Bloei een online kerstdemo!  Op 9 december, vanaf eind van de middag komt er via een link een video live van deze bloemschikdemonstratie. Een echte primeur, want deze link wordt voorlopig alleen gedeeld met jullie, de bloemschik-liefhebbers bij Groei & Bloei. Pas vanaf 15 december zal de video ook door anderen te bekijken zijn. Zeker, het is anders dan anders ... maar hoe leuk is het dat je dit vanuit je luie stoel kunt meemaken? Dus ga er de 9e december lekker voor zitten en geniet van de master! Voor meer informatie kijk op deze website bij Bloemschikken

Bloemschikken gaat toch weer door

Ook de bloemschikcursussen op de nieuwe locatie in de in Ermelo in de Immanuelkerk moesten weer worden stilgelegd. Gelukkig was dat maar voor even en kan er nu weer gewerkt worden. Natuurlijk weer onder voorwaarde dat er geen nieuwe beperkingen worden afgekondigd.
Tijdens de cursussen zijn de dames heel braaf, iedereen heeft een mondkapje op en blijft verder ook op haar stoel of plek!
Op de foto’s kunt u de creaties zien van de cursusgroep o.l.v. Loes Amesz. Zij hadden als opdracht om een strakke schikking te maken. Meer foto's zien? Klik op de volgende link: Strakke Schikking

De cursussen van Ilse Kerkmeijer vonden eveneens een plek in de Immanuelkerk.
Maryke Mast meldt: "De les was op 26 november in de Immanuelkerk in Ermelo en er waren twee thema's. We mochten kiezen of we de opdracht van de vorige les (die niet doorgegaan is) en die van deze keer.
De opdracht van oktober was: dramatisch stilleven. Een eenzijdig bloemstuk op een hoge vaas. Geïnspireerd op de oude meesters.
De opdracht van november was: droogbloemen arrangement. Klik voor meer foto's op 2020

De verenigingsavonden in 2021

Aanvang 20.00 uur in de Immanuelkerk, Stationsstraat 137, Ermelo

19 januari        Compilatie van meerdaagse tuinreizen door Henk van Emaus