Juni 2021

In deze Nieuwsbrief ondermeer:

• De beperkingen, die ons opgelegd werden, lijken hun langste tijd te hebben gehad. We kunnen weer wat rond gaan kijken in tuinen van de buren en ook weer wat verderop. Doe er uw voordeel mee en bezoek de evenementen, die worden genoemd in deze Nieuwsbrief.
  • Foto's en tuinverhalen zijn heel welkom! Geniet van de bloemen in uw tuin en laat ons allemaal ervan genieten! Lees erover in deze Nieuwsbrief hoe dat kan.
  • 9 en 10 juli is zijn de dagen waarop de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen in zomertooi te bekijken zijn. Bekijk de flyer voor de locaties.
  • Ook Groei & Bloei, de landelijke vereniging, timmert aan de weg. Allereerst is daar het Open Tuinen Weekend en dan Gardenista. Informatie hierover volop in deze Nieuwsbrief.
  • En dan natuurlijk de ledenwerfactie. De secretaris schrijft erover hoe dringend nodig nieuwe leden voor onze afdeling zijn. Dus.... stuur deze Nieuwsbrief door!

Welkom

Voor de nieuwe leden in onze afdeling
Mevrouw A. van der Veen (Putten), mevrouw J.C. Huurnink-van Zomeren (Ermelo), mevrouw I.C. Groen (Ermelo), de heer W.H. van Leijenhorst (Garderen) en mevrouw E.G. Visser (Putten)

Het eind van de pandemie lijkt in zicht en daarmee voor ons als Groei & Bloei Ermelo - Putten een nieuw begin. Onder voorbehoud willen wij op dinsdag 21 september weer onze reguliere verenigingsavond gaan houden. De eerste in een nieuwe serie. Dat zal in één van de zalen van de Immanuelkerk in Ermelo zijn. Meer hierover kunt u t.z.t. vinden in de Nieuwsbrief van augustus. In deze Nieuwsbrief kunt u dan ook weer meer lezen over onze plannen voor de cursussen en excursies. De ideeën zijn er al, daar ligt het niet aan.

Wat ook bijzonder mooi lijkt te worden is Gardenista in september. Deze wordt gehouden op de historische buitenplaats Den Alerdink te Laag Zutphen (bij Zwolle).

Tot zover het positieve nieuws. Tijdens de digitale Algemene Ledenvergadering in april heeft u kunnen lezen dat het ledental van Groei & Bloei terug loopt. Voor de plaatselijke afdeling Ermelo – Putten betekent dit ook jammer genoeg minder inkomsten.
Groei & Bloei heeft intussen een ledenwerfactie opgestart en die willen wij graag ondersteunen. Ook wij -en daarmee ook u- hebben er immers belang bij. Zelf kunt u meehelpen door deze Nieuwsbrief naar zoveel mogelijk mensen door te sturen. Mensen waarvan u denkt “die konden wel eens belangstelling hebben of die hebben een grote mooie tuin”. Als u op deze wijze een nieuw lid aanbrengt krijgt u van ons op de eerst komende verenigingsavond een mooi bloemstuk. U kunt het aanmeldformulier naar ons sturen, wij verzorgen dan de rest.

Wat rest is u een fijne vakantie toe te wensen en graag tot ziens in september.
Johan de Vroom

Zomeractie nieuwe leden

De zomeractie loopt van 20 mei t/m 15 september. Het nieuwe lid betaalt per 1 juli, 1 september of 1 oktober.

Om niet-leden over de streep te trekken, ontvangen zij het meest recente nummer van Groei & Bloei, een korting op de resterende contributie voor 2021 en als welkomstgeschenk de Metallo snoeizaag met holster. Een mooie stevige zaag waarmee je takken en stammen tot 12,5 cm moeiteloos doorzaagt. De snoeizaag wordt nagezonden.

Wat kunt u als lid doen? Stuur deze nieuwsbrief aan iemand, die u kent. De secretaris geeft u hierboven een aantal voorbeelden wie dat kunnen zijn.

Nieuw lid? Aanmelden kan zo:

U kreeg deze Nieuwsbrief toegestuurd, waarschijnlijk van iemand die u kent. Natuurlijk willen we graag, dat u het inschrijfformulier stuurt naar ons secretariaat! Klik voor het aanmeldingsformulier Groei & Bloei

HIER (inschrijfformulier)

Groei & Bloei Nationale Tuinweek

Klik op Nationale Tuinweek voor de evenementen die staan gepland voor 19 en 20 juni.

Gardenista, mis het niet!

De eerstvolgende editie van het groene festival Gardenista staat gepland voor 22 t/m 26 september 2021, zet het vast in je agenda.

Wil jij op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de Gardenista nieuwsbrief.  Algemene informatie over het festival en over de competities is te vinden op de website van Gardenista, www.gardenista.nl

3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2021

De eerstvolgende open dagen zijn op 9 en 10 juli. Een aanrader voor iedereen die van tuinen houdt!

Met maar liefst acht tuinen vinden dit jaar voor de tweede keer de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen plaats. Alle informatie is te vinden op de website van de acht enthousiaste tuinliefhebbers. Klik: Website 3 Seizoenen Open Dagen

Op onderstaande flyer vindt u de informatie in notendop.