Juni 2020

In deze Nieuwsbrief

► Onze excursiecommissie heeft niet stil gezeten! Door het coronavirus hebben al onze activiteiten stil gelegen, maar Hennie en Henk hebben nu toch een leuke uitstapje voor u weten te organiseren! Dicht bij huis en zo voor velen van u bereikbaar. Kijk wat zij daarover vertellen verderop in deze nieuwsbrief.
► Stuur uw verhaal of foto! U kunt u ons laten genieten van uw belevenissen in uw eigen tuin of elders.
► Aankondiging en uitnodiging voor onze Algemene Ledenvergadering op 15 september op een nieuwe locatie.
► De Tuinreis naar Schotland gaat helaas niet door dit jaar. Volgend jaar een nieuwe kans!
► Het allerlaatste nieuws over de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen. De voorjaarseditie is niet doorgegaan, maar de verwachting is, dat de 9 tuinliefhebbers hun tuinen in juli wel kunnen laten zien. Kijk daarvoor op hun website.
► Kupers Tuinenreizen vertelt u waar u de Chelsea Flower Show dit jaar toch nog kunt zien.
► Digitale informatie over het Biodiversiteitsweekend dat is verschoven naar volgend jaar.

15 september              Algemene Ledenvergadering

ocatie: Immanuelkerk aan de Stationsstraat 137 in Ermelo.
Agenda en jaarverslag zijn hier te vinden.

Bezoek met rondleiding Landgoed Schovenhorst

Woensdagmiddag 9 september willen we u op Landgoed Schovenhorst in Putten een rondleiding aanbieden en hopelijk donderdagmiddag 10 september ook. Dit onder de zeer deskundige leiding van de heer Aart Jongekrijg die daar gids en vrijwilliger is. Hij kan over deze bijzondere locatie veel en enthousiast vertellen, want als oud boomkweker en oud voorzitter van onze afdeling hoeven we daaraan niet te twijfelen.

Wilt u mee?
Dat kan, maar vanwege de coronamaatregelen moet u op eigen gelegenheid naar het landgoed komen. En er kunnen maximaal 15 personen per keer mee, daarom willen we bij voldoende deelname deze rondleiding op donderdagmiddag 10 september herhalen.
De rondleiding start beide keren om 14.00 uur bij entree Landgoed Schovenhorst, Garderenseweg 93, 3881 GK Putten.

De kosten zijn voor Groei & Bloei-leden 5 euro en niet-leden betalen 7,50 euro. U kunt zich telefonisch 0341-420541 of per mail hvanemaus@solcon.nl  opgeven vòòr 1 september!  U hoort dan of u 9 of 10 september mee kunt.
Daarna kunt u het bedrag overmaken op bankrekening NL75RABO 0317 7273 46, KMTP Ermelo o.v.v. excursie  9 of 10 september.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot ziens op 9 of 10 september!

Virtual RHS Chelsea Flower Show

Kupers Tuinreizen wil haar tuinliefhebbers de wondermooie Chelsea Flower Show niet onthouden nu de show niet fysiek bezocht kan worden door de coronacrisis. Kupers Tuinreizen stuurde haar klanten daarom informatie over deze show die u hieronder kunt vinden.

De grootste bloemenshow ter wereld opent haar deuren digitaal!
Met bekende tuinontwerpers, plantenexperts en praktisch tuinadvies, allemaal vanuit uw luie stoel!

Nu de jaarlijkse wereldberoemde bloemenshow niet bezocht kan worden laat RHS Chelsea Flower show samen met vrienden en partners binnen de branche u het mooiste van alle tuinen, planten en producten toch zien. 6 dagen lang kunt u digitaal genieten van de mooiste en grootste flower show ter wereld.

Bekende tuinontwerpers, bloemisten en tuinpersonages delen de nieuwste video's en inspirerende artikelen met de beste design-tips, favoriete plantcombinaties en tuintrends.
Klik op de link voor de website van de Chelsea Flower Show

3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2020

Met maar liefst negen tuinen vinden dit jaar voor de tweede keer de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen plaats. De voorjaarseditie van de Open Tuinen Dagen is helaas vervallen door de maatregelen die genomen zijn vanwege de corona-pandemie. Er zijn echter prachtige foto's gemaakt van de tuinen. Bekijk ze op de website van de tuinen bij Galerij 2020.
In de zomer en de herfst heten de tuineigenaren u alsnog van harte welkom. Alle informatie is te vinden op de website van de negen enthousiaste tuinliefhebbers, klik hier 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2020

Flyers met informatie zijn verkrijgbaar bij de VVV's Ermelo en Harderwijk, tuincentra, tuinartikelen zaken en boekhandel Riemer Walinga.

Stuur uw verhaal of foto

Beste mensen,

U hoort of ziet weinig van ons anders dan de Nieuwsbrief, en wij zien en spreken elkaar ook niet of nauwelijks. Dat is jammer want nu kunnen we elkaar geen tuintips meer geven, stekjes uitwissen, leerzame excursies meemaken enz. Wat we wel kunnen doen is via de Nieuwsbrief, website en Facebook met elkaar communiceren. Om die reden vragen wij u of u ons digitaal een berichtje of foto wil sturen van uw tuin, een mooie plant, struik of boom of heel iets anders. Creatieve ideeën zijn heel welkom.

Stuur uw berichtje of foto naar de secretaris  info@ermelo-putten.groei.nl .
Wij zorgen voor plaatsing op de website, Nieuwsbrief en Facebook.
Met hartelijke groet,
Johan de Vroom, secretaris.

Blik in de tuin van Niek van der Hoest, Ermelo 6 mei 2020

Tuinimpressie Jeannette Vermeij, Putten 7 mei 2020

Biodiversiteitsweekend

Het biodiversiteitsweekend waar ook onze afdeling een steentje aan bij zou dragen, is niet doorgegaan. Er is het een en ander op film gezet. U vindt het hier: biodiversiteitsweekend