April 2020

In deze Nieuwsbrief

► Het tuinseizoen is begonnen. Er stonden dan ook weer veel activiteiten op stapel. Helaas zet het coronavirus een forse streep door veel tuinevenementen. Toch valt er nog veel moois te beleven. De lente laat zich immers niet stoppen. Lees erover in deze Nieuwsbrief.
► Aankondiging en uitnodiging voor onze Algemene Ledenvergadering op 15 september op een nieuwe locatie.
► Henk even niet op de radio.
► Het laatste nieuws over de Tuinreis naar Schotland.
► Het allerlaatste nieuws over de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen. De voorjaarseditie gaat niet door, maar er blijven nog twee prachtige seizoenen over!

Mevrouw J. S. Eppink-Voetberg uit Putten en de heer H.J. Gallee uit Garderen.
Wij heten de nieuwe leden van harte welkom in onze afdeling Ermelo-Putten

Van het bestuur

Beste leden en belangstellenden van Groei & Bloei Ermelo Putten,

Zowel voor u als gewaardeerd lid en belangstellende als ook voor ons als bestuur zijn het bijzondere tijden. Veel van onze activiteiten om samen met u te beleven gaan niet door. Dat is heel jammer, maar gezondheid is belangrijker.

Zo gaat onze verenigingsavond van 21 april als laatste van dit seizoen niet door. Maar wij denken positief en vooruit, de eerste verenigingsavond in het nieuwe seizoen zal in combinatie met de Algemene Ledenvergadering worden gehouden op dinsdag 15 september. Omdat de Dialoog dan wordt verbouwd wijken wij uit naar de Immanuelkerk aan de Stationsstraat 137, 3851 ND. Daar bent u vanzelfsprekend ook weer van harte welkom.

U was ook twee dagexcursies o.l.v. Henk en Hennie van ons gewend. Ook die gaan jammer genoeg niet door. Wij zoeken nog naar één of meer alternatieven. Als u ideeën heeft, laat het ons weten.

Als Groei & Bloei zouden wij meewerken aan het Biodiversiteitsweekend. Het wordt wat saai, maar ook dat gaat niet door en is verschoven naar 2021.

Veel mensen volgen bij ons een bloemschikcursus. De nog resterende cursussen vervallen en de inschrijvers krijgen 2/7  deel van het inschrijfgeld terug.

Als bestuur kunnen wij naar verwachting aan het eind van het lopende seizoen weinig meer voor u betekenen. Wat u wel van ons mag verwachten is nadenken over het seizoen 2020 – 2021. Er worden al verschillende ideeën uitgewerkt, zoals een hanging basket maken. Zodra er meer duidelijkheid is komen we daar graag op terug.

Met hartelijke groet,
Het bestuur.

Henk even niet op de radio

Henk van Emaus deelt regelmatig zijn tuinkennis met de luisteraars van radio VeluweFM. Hij is dan te gast op de zaterdagmorgen in het programma de Stamtafel. Voorafgaand aan zijn praatje wordt steevast Groen, Groen Gras van Jan Rot gedraaid. De studio in Putten is echter voor enige tijd gesloten voor bezoekers en medewerkers als Henk. Uitzendingen zijn er echter nog steeds.
Voor meer informatie voor o.a. frequenties VeluweFM

De komende verenigingsavonden

15 september              Algemene Ledenvergadering

ocatie: Immanuelkerk aan de Stationsstraat 137 in Ermelo
Agenda en jaarverslag is hier te vinden.

Van de excursiecommissie

Bij onze vorige mededeling waren we blij u mee te kunnen delen dat er voldoende deelnemers zijn om op reis naar Schotland te gaan. Nu vanwege de Coronacrisis wordt het heel erg spannend of de reis door kan gaan.

In overleg met Garden Tours is afgesproken dat we wachten tot na 28 april, dan zijn er weer nieuwe overheidsmaatregelen voor Nederland bekend en weten we wat beter hoe de coronacrisis zich in het Verenigd Koninkrijk ontwikkelt.

In de volgende nieuwsbrief hoort u hier meer over.

Henk en Hennie van Emaus
Leuvenumseweg 71, 3847 LA Harderwijk
Tel: 0341-420541 Email: hvanemaus@solcon.nl

3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2020

Met maar liefst negen tuinen vinden dit jaar voor de tweede keer de 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen plaats. De voorjaarseditie van de Open Tuinen Dagen vervalt helaas door de maatregelen die genomen zijn vanwege de corona-pandemie. In de zomer en de herfst heten de tuineigenaren u alsnog van harte welkom. Alle informatie is te vinden op de website van de negen enthousiaste tuinliefhebbers, klik hier 3 Seizoenen Open Tuinen Dagen 2020

Flyers met informatie zijn verkrijgbaar bij de VVV's Ermelo en Harderwijk, tuincentra, tuinartikelen zaken en boekhandel Riemer Walinga.

Biodiversiteitsweekend

Het biodiversiteitsweekend is verplaatst naar volgend jaar!

Interessante groen onderwerpen

Plant van de week, groene evenementen, lezersfoto's.
Allemaal onderwerpen die te vinden zijn op de website van de landelijke vereniging Groei & Bloei.
Even iets niets te doen? Surf naar de website van Groei & Bloei.

Fijne Paasdagen