Onze excursiecommissie, Hennie en Henk van Emaus, organiseert regelmatig excursies naar tuinen of tentoonstellingen. Als er weer één op stapel staat, leest u dat hier.

Dagtochten 2024 met Groei&Bloei Ermelo-Putten

Met eigen vervoer gaan we tuinen kijken op:
Vrijdag 21 juni richting Ruinen, woensdag 24 juli richting Heino, vrijdag 6 september richting Leusden

Dagtocht Sint Jansklooster, Ruinen en Zuidwolde

vrijdag 21 juni

Op het programma staan 3 privétuinen.

Eerst gaan we naar de romantische cottagetuin van Geke Rook in Sint Jansklooster. Daarna gaan we naar de Luie Tuinman in Ruinen. Hier vinden we een mooie veelzijdige route door de tuinen, een kwekerij met plantenverkoop en een tuincafé. Op weg naar huis komen we langs Zuidwolde waar we de landschapstuin van Chris Bruinsma bezoeken.

In de eerste en laatste tuin krijgt u koffie/thee met een koekje. In de tweede tuin krijgen we bij aankomst koffie met wat lekkers en gebruiken we de lunch. U dient zelf voor een lunchpakketje te zorgen. Er is ook een mogelijkheid om op eigen kosten gebruik te maken van het tuincafé.

Geke Rook

Barsbeek 23
8326 BM Sint Jansklooster

Tuin van Geke Rook – Bezoekmijntuin

De Luie Tuinman

Gijsselteweg 29
7963 PG Ruinen

www.deluietuinman.nl

Chris Bruinsma

Ommerweg 54
791 TE Zuidwolde

Heeft u belangstelling?
We vertrekken op vrijdag 21 juni om 08.30 uur vanaf parkeerplaats Dirk Staalweg hoek Struikakkers te Ermelo. We hopen om 18.00 uur weer terug te zijn.

Omdat we met eigen vervoer gaan, willen we het volgende afspreken:
-   de kosten, inclusief entrees, vervoerskosten en koffie/thee en iets lekkers erbij bedragen  voor Groei&Bloei leden €32,50, niet leden € 37,50
-   U kunt zich opgeven voor 8 juni telefonisch 0341-420541 of per mail hvanemaus(at)solcon.nl.
Na overleg met ons kunt u het bedrag overmaken op bankrekeningnr. NL75RABO 0317 7273 46, KMTP Ermelo o.v.v. dagtocht 21 juni.
-   als u met de auto wilt rijden, dit vermelden bij betaling en aangeven of u anderen mee wilt nemen.
​-   in de kosten is voor iedereen een bedrag van € 8,00 berekend (inclusief chauffeur) voor vervoer. Met de chauffeur/eigenaar worden de vervoerskosten door ons weer verrekend.

Dagtocht Hattem en Heino

Woensdag 24 juli

Eerst gaan we naar Anna’s tuin De Schoppert in Hattem. In deze landschappelijke tuin en in de Galerie kunnen we genieten van de beelden, die gemaakt zijn door meerdere kunstenaars en daar staan opgesteld. Hierna naar de Sallandse Landschapstuin in Heino. Deze volgroeide boerderijtuin is ooit ontworpen door Harry Pierik en wordt met zorg in stand gehouden. De tuin van Irene Nuiten ligt ook in Heino. En is ook ontworpen door Harry Pierik, het verschil is dat deze tuin nog niet zo lang geleden is ontworpen en aangelegd. De tuin heeft een volwassen indruk doordat gebruik is gemaakt van planten uit haar vorige tuin.

In de eerste en laatste tuin krijgt u koffie/thee met een koekje. In de tweede tuin krijgen we bij aankomst koffie met wat lekkers en gebruiken we de lunch. U dient zelf voor een lunchpakketje te zorgen.

Anna's Tuin Groene weg 18
8051 KJ Hattem

Anna’s Tuin De Schoppert – Bezoekmijntuin

Sallandse LandschapstuinTwentseweg 6
8141 MA Heino
De Sallandse Landschapstuin
   Irene NuitenStennebroekerweg 6a
7722 JT Dalfsen (Hoonhorst)

Voor deze en onderstaande dagtocht hoeft U zich nog niet op te geven. Dit vanwege de variabele brandstofprijzen. Verdere informatie volgt later.

Dagtocht Leusden

Vrijdag 6 september

Op deze dag maken we er een beetje een 60-jarig feest van. Want we gaan naar de pluktuinen van Marieke Nolsen in Leusden. De rest blijft nog even een verrassing.